2010/12/07

Resor.nu - se upp

Det är inte helt ovanligt när man söker resor att man hittar sådana där det är mellanlandning någonstans och sedan fortsätter inte resan förrän dagen därpå. Men på resebokningssajten resor.nu hittade jag något som jag inte tidigare sett hos någon annan sajt, nämligen att de lägsta priserna i flera fall var på resor där du mellanlandar på en flygplats och sen ska åka vidare från en annan!

Resor.nu har funnits i några månader och jag har gjort en del sökningar och hittat bra priser. Användarvänlig sajt. Men eftersom jag inte bokat på riktigt, har jag bara gått så långt att jag tittat på priser och avgångstider, så jag har inte sett det här tidigare.

Till exempel vid sökning av resa till Boston var de fyra första resultaten resor där vi skulle flyga från Köpenhamn till London City Airport och sen vidare från London Heathrow till Boston. Och du hade bara 3-4 timmar på dig. För att inte tala om att priset för transporten (troligen taxi) måste läggas på det ursprungliga biljettpriset. På de flesta var en liten kursiv varning utskriven, men inte på alla!

Slutsats - fortfarande en bra bokningssajt men man bör vara medveten om detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar